18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
Kallion seurakunta

”Kuuntele ymmärtävin korvin, älä tuomitsevin. Jokaisella on oma tarinansa ja polkunsa." - Petronella Lehtelä työskentelee Lähi-idässä

15.03.2021, 13:30 /  päivitetty 15.03.2021, 13:35
Petronella Lehtelä työskentelee rauhankasvatuksen neuvonantajana Lähi-idässä.
Petronella Lehtelä Kallion seurakunnan Lähi-idän lähetti

Rauhankasvatuksen tavoitteena on rauhantyön kehittäminen, toteuttaminen ja kouluttaminen, yhteistyöverkostojen rakentaminen, ja vaikuttamistyö.

Petronella Lehtelä kertoo työstään näin:

Rauhankasvatuksen neuvonantajan työssä minua erityisesti innostaa mahdollisuus omalta osaltani edistää lasten ja nuorten hyvinvointia pitkällä tähtäimellä.

Rauhankasvatus on äärimmäisen kiehtova maailma, jonka avulla voi tuottaa uusia oivalluksia ja oppia aina itsekin jotain uutta.

Rauhankasvatus edistää lasten ja nuorten monialaista ja luovaa ajattelua, joka elämän käännekohdissa näkyy lisääntyneenä resilienssinä sekä avaa uusia polkuja ja näkökulmia.

Ajattelen, että lasten ja nuorten hyvinvointia edistämällä voidaan tukea myös koko alueen positiivista ja rauhanomaista kehitystä. Tällaisessa työssä on ilo ja kunnia saada olla mukana!

‍Lue lisää Suomen Lähetysseuran tekemästä työstä Israelissa.