20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Jakomäen kirkko

Talous tiukilla?

20.03.2023, 16:18

Diakoniatyöntekijä auttaa sinua löytämään ratkaisuja taloudellisiin vaikeuksiin ja ohjaa sopivan avun piiriin.

Apua taloudellisissa vaikeuksissa Malmin seurakunta

Yllättävä taloudellinen kriisi voi kohdata ketä tahansa. Seurakunnan diakoniatyöntekijät ovat tukenasi rahavaikeuksien selvittelyssä sekä talouden suunnittelussa ja seurannassa. Heiltä saat apua myös sen selvittämisessä, millaisia yhteiskunnan tukia voit saada. Varaa aika luottamukselliseen keskusteluun .

Taloudellista apua

Diakoniatyö voi tilanteen vaatiessa myöntää pienimuotoista taloudellista apua henkilölle, jota on kohdannut odottamaton taloudellinen kriisi. Avustaminen on kertaluontoista ja tuki annetaan esim. maksusitoumuksena, ei käteisenä tai hakijan tilille.

Jokaista avustusta harkitaan tapauskohtaisesti ja otetaan huomioon yksilöllinen elämäntilanne. Ensin selvitetään apua hakevan mahdollisuudet saada yhteiskunnan apua. Avun hakijalta pyydetään tarvittaessa suostumus siihen, että työntekijä saa ottaa yhteyttä avustuksen myöntämisen kannalta tarpeellisiin tahoihin, kuten sosiaalitoimeen.

Hakiessasi taloudellista avustusta ota mukaan:

• henkilöllisyystodistus
  • kaikki tulo- ja menotiedot
  • tiedot veloista
  • viimeisin toimeentulotukipäätös (jos on)