19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Hyvän Paimenen kirkko

Tervetuloa Hyvän Paimenen kirkkoon turvallisesti

03.12.2021, 13:11
Kirkkojen hengellisiin tilaisuuksiin ja kirkollisiin toimituksiin voidaan uusien koronarajoitusten mukaan ottaa sisään vain kolmasosa tilaan mahtuvasta osallistujamäärästä . Muissa kuin uskonnonharjoitukseksi luokitelluissa tilaisuuksissa muun muassa konserteissa, Kauneimmissa joululauluissa jne. käytetään joko koronapassia tai osallistujamäärä rajataan 20 henkilöön.

Rajoitukset 4.-31.12.2021

Etelä-Suomen aluehallintovirasto on tehnyt 2.12. päätöksen, jolla rajoitetaan Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntien alueella sisätiloissa järjestettävien yleisötilaisuuksien osallistujamäärää 20 henkilöön.

Lisäksi asiakas- ja yleisötiloista vastaavien toimijoiden on järjestettävä tilojen käyttö siten, että asiakkaiden ja toimintaan osallistuvien sekä seurueiden lähikontaktin aiheuttamaa koronatartunnan riskiä voidaan ehkäistä. Määräykset ovat voimassa 4. päivä joulukuuta alkaen 31. päivä joulukuuta 2021 asti.

Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli antaa viranomaisten päätöksen johdosta ohjeet hiippakunnan seurakunnille. Seurakuntien ei tule omilla päätöksillään rajoittaa toimintaansa enempää kuin hiippakunnan ohjeet edellyttävät.

Hyvän Paimenen kirkko ja tilaisuudet siellä

Kirkkojen hengellisiin tilaisuuksiin ja kirkollisiin toimituksiin voidaan uusien koronarajoitusten mukaan ottaa sisään vain kolmasosa tilaan mahtuvasta osallistujamäärästä. Muissa kuin uskonnonharjoitukseksi luokitelluissa tilaisuuksissa muun muassa konserteissa, Kauneimmissa joululauluissa jne. käytetään joko koronapassia tai osallistujamäärä rajataan 20 henkilöön.

Pakilassa tämä tarkoittaa sitä, että jumalanpalveluksiin, messuihin, hartauksiin ja kirkollisiin toimituksiin saa tulla korkeintaan 100 henkeä eikä koronapassia kysytä.

Konsertteihin, Kauneimpiin joululauluihin sekä muihin sisätiloissa pidettäviin kerhoihin, piireihin ja tilaisuuksiin pyydetään koronapassi kun on kyse yli 16-vuotiaista.

Tuoreimmat tiedot löytyvät verkkosivuilta

Tiedotamme joulunpyhistä tarkemmin ensi viikolla

Muistetaan myös edelleen THL:n neuvot:

• Jos saat oireita, pysy kotona ja menet tarvittaessa koronatestiin.
  • Pidä etäisyyttä muihin ihmisiin.
  • Pese kädet, yski hihaan.
  • Käytä kasvomaskia, kun liikut paikoissa, joissa on paljon muita ihmisiä.
  • Pidä Koronavilkun päällä puhelimessasi ja noudatat sen ohjeita.
  • Ota sinulle suositellut rokoteannokset.