19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Hyvän Paimenen kirkko

Uusi lahja kastetulle

11.09.2017, 09:20

Seurakunnan kummilahja on uudistettu.

Pakilan seurakunnan kummilahjana annetaan lapselle kasteen yhteydessä nomination tyyppinen, hopeanvärinen ranneke. Ensimmäisenä kuvapalana on enkeli. Lahja annetaan värillisessä, läpinäkyvässä korupussissa.
Seuraavat kuvapalat annetaan noin vuoden päästä kasteesta, 4 - vuotialle yhteisessä syntymäpäiväjuhlassa kirkolla, 7 -vuotiaille kouluun siunaamisen yhteydessä, sitten 12-vuotiaana kirkkoyössä ja viimeinen kuvapala konfirmaatiotilaisuudessa. Jokaisella kerralla annetaan korupussiin laitettavaksi symbolista kertova teksti ja rukous.
Tarkoitus on tällä tavoin vahvistaa perheiden, kummien ja seurakunnan välistä yhteyttä.
Ideasta on tullut paljon positiivista palautetta muun muassa siitä, että koru kasvaa lapsen mukana ja on sekä pojille että tytöille sopiva.