19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Huopalahden kirkko

Koronaan liittyvä ohjeistus 4.-30.9.

19.08.2021, 15:50 /  päivitetty 05.09.2021, 22:47
Huopalahden kirkon tiloissa voidaan edelleen kokoontua turvallisesti tiettyjä asioita huomioiden. Kirkko on yleisesti avoinna ma-pe klo 9-17.
Tilat ovat edelleen Huopalahden kirkolla rajalliset. Jotta osallistujien on tosiallisesti mahdollista välttää fyysinen kontakti, pitää edelleen rajoittaa ihmisten määrää. Sektoreista kirkossa voidaan luopua, mutta kirkkosaliin ja parvelle edelleen vain 50 ihmistä, seurakuntasaliin 20 ja Haaga-saliin 20. Tönöllä rajoitus 25 henkilöä/kerros.
Huopalahden kirkkko

Etelä-Suomen AVI on tehnyt 3.9. päätöksen, jolla kumotaan kahden (2) metrin turvavälivelvoite sisällä järjestetyissä tilaisuuksissa ja pääkaupunkiseudulla voimassa oleva velvoite yleisön jakamisesta lohkoihin tapahtumissa.

Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli on antanut seuraavat ohjeet seurakunnille; ne ovat voimassa 4. - 30.9.2021:

Seurakuntien sisätiloissa voidaan järjestää yli kymmenen hengen tilaisuuksia edellyttäen, että tilaisuuden osallistujamäärä on enintään 50% tilaan hyväksyttävästä enimmäisosallistujamäärästä tai käytettävissä olevien seisoma- tai istumapaikkojen määrästä ja osallistujien on tosiasiallisesti mahdollista välttää fyysinen kontakti toisiinsa ja turvallisuus voidaan varmistaa.

Ulkotiloissa voidaan järjestää yli 50 henkilön tilaisuuksia edellyttäen, että osallistujien on tosiasiallisesti mahdollista välttää fyysinen kontakti ja turvallisuus voidaan varmistaa. Lisäksi asiakkailla ja osallistujilla tulee olla mahdollisuus käsien puhdistamiseen, heitä pitää ohjeistaa sopivilla tavoilla, tilojen ja pintojen puhdistamista tehostetaan.

Seurakunnan tiloihin tullaan vain terveenä. Käsien pesua ja desinfiointia edellytetään ja siihen tarjotaan mahdollisuus. Kasvomaskin käytölle seurakunnan tiloissa on edelleen vahva suositus