20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Huopalahden kirkko

Messuihin voi osallistua kirkossa kesäkuusta lähtien (max 30)

28.05.2021, 12:58 /  päivitetty 28.05.2021, 13:01
Kirkkosali avataan jälleen jumalanpalvelusvieraille, mutta rajoitetusti. Helsingin tuomiokapituli on ottanut käyttöön ns. sektorimallin, jonka mukaan kirkko voidaan jakaa sektoreihin, joissa ihmisillä säilyy 2m turvavälit. Käytännössä siis kirkkovieraiden määrä riippuu tilan koosta.
alttari, jossa on kynttilöitä, kukkia ja risti

Huopalahden kirkon osalta noudatetaan seuraavaa.

· Kirkkosaliin + seurakuntasaliin voidaan ottaa jumalanpalveluksiin ja toimituksiin toimittajien lisäksi yhteensä 24 ihmistä: kuusi takaosaan, kuusi vasempaan etusektoriin ja kuusi oikeaan, kuusi parvelle, kuusi srk-saliin. Suntio ohjeistaa kirkkoon tulijat ja ehtoolliselle menijät.

· Liturgit ohjeistavat ehtoolliselle tulijat tulemaan sektoreittain siten, ettei ruuhkaa synny. Ehtoollista jaetaan yhdeltä paikalta alttarin edestä.

· Kirkkokahvit järjestetään ulkona, samaan tapaan kuin viime kesänä. Pystykahvit turvaväleillä termareista ja raikkaassa ilmassa. Suntiot ohjeistavat. Säävaraus.

· Muihin kuin jumalanpalveluksiin (sis. rukoushetket) ja toimituksiin sovelletaan normaalia AVI:n rajoitusta eli max kymmenen henkilöä yhteen tilaan.

· Kaikki kesän messut striimataan Haagan seurakunnan facebook -sivulla.