19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Kirkkoherranvaali Haagassa syksyllä 2018

15.08.2018, 15:13

Aikataulu

Haagan seurakunnan kirkkoherran viran hakuaika päättyi 3.8. Virkaa haki 13 pappia: Satu-Elina Ansas, Helena Castrén, Kaiju Himanen, Anna-Kaisa Inkala, Virpi Koskinen, Tero Kuparinen, Laura Leverin, Mari Mattsson, Heikki Nenonen, Hilkka Niemistö, Anja Nurminen, Juha Ropponen ja Leena Väyrynen-Si.

Kirkkoherranvaalin valmistelu etenee kahdessa vaiheessa: ensin Helsingin hiippakunnan tuomiokapitulissa ja sen jälkeen Haagassa. Tuomiokapituli haastattelee kaikki hakijat ja laatii lausunnon, jossa se arvioi hakijoiden taitoa (opinnot, koulutus, työkokemus) ja kykyä (aikaisempi viranhoito sekä henkilökohtaiset kyvyt) ottaen huomioon seurakuntaneuvoston määrittelemät kirkkoherran viran erityistarpeet. Lausunto käsitellään tuomiokapitulin istunnossa 10.10.

Tämän jälkeen valintaprosessi siirtyy Haagan seurakuntaan. Seurakuntaneuvoston asettama valmisteluryhmä perehtyy hakemuksiin ja tuomiokapitulin lausuntoon. Valmisteluryhmä päättää, ketkä pyydetään jatkohaastatteluihin. Haastattelut toteutetaan lokakuussa (viikolla 42). Haastattelujen perusteella ns. kärkihakijat lähetetään psykologisiin soveltuvuusarvioihin.

Seurakuntalaisten on mahdollisuus tutustua kärkiehdokkaisiin videoesittelyjen kautta sekä 1.11. klo 18.30 Huopalahden kirkossa.

Kirkkoherra valitaan seurakuntaneuvoston kokouksessa 12.11.

Lisätietoja

Seurakuntaneuvoston ja valmisteluryhmän puheenjohtaja Hanna Mithiku, hanna.mithiku@gmail.com , p. 040 724 1274,

Tuomiokapitulin määräämä vaalin valmistelija Hans Tuominen, hans.tuominen@evl.fi, p. 050 441 0685,

Tiedottaja Päivi Lipasti, paivi.lipasti@evl.fi, p. 050 570 6114.