18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
Herttoniemen seurakunta

Helsingissä äänestettiin viime vaaleja vilkkaammin

06.11.2018, 21:19 /  päivitetty 07.11.2018, 19:44
Seurakuntavaalien ensimmäisenä päivänä Helsingin kaikissa ennakkoäänestyspaikoissa käytti äänioikeuttaan yhteensä 3460 henkilöä, mikä on 25 prosenttia enemmän kuin neljä vuotta sitten. Määrä sisältää ennakkoääniä myös muista kuin helsinkiläisistä seurakunnista.

Ennakkoon äänesti ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä 3300 Helsingin suomen- ja ruotsinkielisten seurakuntien jäsentä. Neljä vuotta sitten 2600 helsinkiläistä äänesti ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä. Äänestää voi missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa.

Vilkkaimmin äänestettiin Tuomiokirkkoseurakunnan, Malmin, Vuosaaren ja Kannelmäen ennakkoäänestyspaikoissa. Kaaressa äänestäjiä oli 38 prosenttia enemmän kuin vuonna 2014. Narinkkatorin äänestyspaikka Kampissa keräsi sata äänestäjää vähemmän kuin viime vaaleissa. Itä-Helsingin suosituin äänestyspaikka oli Columbus Vuosaaressa.

Ennakkoon voi äänestää missä päin Suomea tahansa. Helsingissä Narinkkatorilla, Kaaressa, Malmintorilla ja Redissä äänestämään pääsee ke–pe klo 12–19 ja lauantaina klo 11–18 sekä kirkkoherranvirastoissa päivittäin klo 9–18.

Helsingin seurakuntien äänestyspaikat ovat avoinna pidempään keskiviikkona 7. marraskuuta. Äänestä Helsingissä. Katso kaikki ennakkoäänestyspaikat.

Etkö tiedä vielä, ketä äänestäisit? Etsi sopivaa ehdokasta vaalikoneesta: https://www.seurakuntavaalit.fi/vaalikone