19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Herttoniemen seurakunta

Kulosaari

26.05.2023, 10:58

Vuoteen 2011 Kulosaari oli oma itsenäinen seurakuntansa. Vuodesta 2011 reilun 3700 asukkaan Kulosaari on ollu osa isompaa Herttoniemen seurakuntaa. Kulosaaren lisäksi seurakuntaan kuuluvat myös kolme muuta saarta: Mustikkamaan ulkoilualue, Korkeasaaren eläintarhan alue sekä Kulosaaren oma hautausmaa, Leposaari, Kulosaaren pohjoispuolella.

Kulosaaren kirkko (Werner Wirénin tie 6) vihittiin käyttöön 1935. Kirkko on Kulosaaren perustajiin kuuluneen arkkitehdin, Bertel Jungin käsialaa. Kirkkoon mahtuu noin 170 henkeä. Kirkko on pieni ja kotoisa ja seisoo kauniilla paikalla luonnon keskellä. Ehkä juuri siksi se onkin suosittu vihkikirkko!

Kulosaaren seurakuntatalo sijaitsee heti kirkon vieressä. Yläkerran seurakuntasalissa on 80 pöytäpaikkaa ja salin yhteydessä olevasta keittiöstä löytyy ruoka- ja kahviastiasto 80:lle hengelle. Salia voi varata seurakuntatoimistosta (09 2340 3300). Korona-aikana sekä kirkossa että seurakuntasalissa saa olla enintään 50 henkeä kerrallaan.

Kirkon mäkeä koristaa myös Kulosaaren korkeimmalla kohdalla seisova Armas Lindgrenin suunnittelema kellotorni. Tornin kellot ovat kulosaarelaisten lahjoittamia ja ne ovat viritetty kulosaarelaisen kuoronjohtajan Heikki Klemetin ohjeiden mukaan

Alueen toiminnasta löydät tietoa internetin tapahtumakalenterista, Kirkko&Kaupunki -lehdestä, ilmoitustauluilta ja kausiesitteestä, jonka löydät kaikilta kirkoiltamme!

Käy tykkäämässä meistä Facebookissa TÄSTÄ

Tsekkaa myös Kulosaaren kirkon oma sivu TÄSTÄ