20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Haagan seurakunta

Ohjeet Haagan seurakunnan kokoontumisiin 15.6. alkaen

17.06.2021, 18:34 /  päivitetty 17.06.2021, 18:40
Lähtökohtaisesti kaikki tilaisuudet voidaan järjestää ilman kokoontumisrajoituksia, mutta yli kymmenen hengen sisätiloissa tapahtuvia tapahtumia koskien pitää pystyä välttämään lähikontaktit. Käytännössä tämä tarkoittaa Huopalahden pienessä kirkossa sitä, että joku raja pitää olla, muuten turvavälejä ei pystytä takaamaan.
alttari, jossa on kynttilöitä, kukkia ja risti

Huopalahden kirkkoon ja seurakuntasaliin saa kokoontua 50 henkilöä sekä lisäksi messun/tilaisuuden toimittajat.
· Jumalanpalveluksissa seurakuntasalin väliovi pidetään auki, jotta myös siellä voi istua, ja kirkkokahvit järjestetään ulkona.
· Rajoitus koskee kaikkia kirkon tilaisuuksia eli myös muita kuin messuja ja toimituksia.
· Seurakuntasalin (+kirkkosalin) kaste- ja muistotilaisuuksiin voidaan ottaa 20 henkilöä, Haaga-saliin 15.
· Tilaisuuksissa kehotetaan kaikkia pitämään kasvomaskeja ja huolehtimaan käsihygieniasta sekä turvaväleistä.
Lasten ja nuorten talon, Tönön, suhteen ei tarvita erikseen määriteltyjä rajoituksia, koska kyseessä on alle 20-vuotiaiden toiminta, mutta sielläkin pitää olla mahdollisuus turvaväleihin ja maskeja saatavilla.