19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Haagan seurakunta

Kirkkomme on auki ma-pe klo 9-17, la-su klo 11-13

14.03.2020, 03:07 /  päivitetty 23.03.2020, 10:05
Haagan seurakunnan kaikesta kokoavasta toiminnasta luovutaan toistaiseksi. Jumalanpalvelukset jatkuvat, mutta ne toimitetaan ilman kirkkotilassa läsnä olevaa seurakuntaa. Kirkolliset toimitukset (kaste, vihkiminen, hautajaiset) hoidetaan, mutta niiden osanottajamäärää on rajoitettu. Toimenpiteellä pyritään takaamaan ihmisten turvallisuus ja kohdentamaan apu sitä eniten tarvitseville.
korona-kuvituskuva

Haagan seurakunnan kaikesta kokoavasta toiminnasta luovutaan toistaiseksi lukuun ottamatta jumalanpalveluksia (vain toimittajat) ja kirkollisia toimituksia (kaste, vihkiminen, hautajaiset). Toimenpiteellä pyritään takaamaan ihmisten turvallisuus ja kohdentamaan apu sitä eniten tarvitseville.

Huopalahden kirkko on kuitenkin normaaliin tapaan auki ma-pe klo 9-17 sekä la-su klo 11-13 hiljentymistä ja rukousta varten. Olet tervetullut! Olemme myös aiempaakin vahvemmin läsnä sosiaalisen median kanavissa. Seuraa erityisesti #valaisetpimeän ja #haagansrk aihetunnisteita.

Rukoushetkissä muistetaan kaikkia heitä, joita poikkeustilanne koskettaa. Yksityiseen rippiin ja ehtoolliseen on mahdollisuus ottamalla suoraan yhteyttä pappiin.

Jos koronavirus ahdistaa tai pelottaa, voit kääntyä esimerkiksi kirkon keskusteluavun puoleen (https://kirkonkeskusteluapua.fi/). Myös Haagan seurakunnan työntekijät ovat tavoitettavissa esim. puhelimitse ja sosiaalisen median kanavissa. Työntekijöiden yhteystiedot löydät nettisivuilta: https://www.helsinginseurakunnat.fi/haaganseurakunta/yhteystiedot.html.stx

Teemme parhaamme presidentti Sauli Niinistön neuvon toteuttamisessa: kun otamme fyysistä etäisyyttä, on syytä ottaa myös henkistä läheisyyttä.

Suo, Herra, toivon kynttilöiden loistaa, tyyneksi, lämpimäksi liekki luo. Valaiset pimeän, voit pelot poistaa. Jää keskellemme, Kristus, rauha tuo!

(Virsi 600:3)

Heikki Nenonen