25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Haagan seurakunta

Junnuisoset

13.08.2019, 20:28

Haagan seurakunnassa järjestetään alakouluikäisille mahdollisuus osallistua toimintaan myös vapaaehtoisena apulaisena eli junnuisosena (entinen apuohjaajatoiminta, joka toimii nykyään uudella nimellä). Junnuisostoiminnan kautta on tarkoituksena antaa lapsille mahdollisuus toteuttaa ja ideoida omannäköistä toimintaa entistä paremmin, sekä antaa lapselle mahdollisuus toimia vastuutehtävissä toiminnassamme.

Junnuisosen tehtävät voivat olla laidasta laitaan, esimerkiksi:

• toimia työntekijöiden apuna kesän Mustasaaren leireillä
  • toimia kerhoissa avustajana ja oppia kerhonohjaamisen perusteita käytännössä
  • perustaa ja ohjata omaa kerhoa
  • toimia apuna erilaisissa tehtävissä Junnutönöllä
  • toimia apuna erilaisissä tapahtumissa (esim pääsiäis- ja jouluaskarteluissa)
  • ideoida/toteuttaa/järjestää jotain toimintaa työntekijän kanssa
  • tai jotain ihan muuta

Junnuisosena voi toimia kun on käynyt Junnuisoskurssin. Junnuisoskurssille voivat osallistua 4. -luokkalaiset ja sitä vanhemmat. Lisätietoja voi kysellä Tiialta.