23.04. Onneksi olkoon: Jyrki, Yrjö, Jyri, Jori, Jiri, Yrjänä | Palaute

Aikuisrippikoulu Haagan seurakunnassa

04.01.2023, 13:12

Mikä on aikuisrippikoulu?

Aikuisrippikoulussa pohditaan yhdessä uskoa ja elämää. Etsitään aikuisten kysymyksiin aikuisten näkemyksiä. Jos rippikoulu jäi nuorena käymättä, se onnistuu myöhemminkin. Yläikärajaa ei ole.

Osa aikuisista tulee rippikouluun, kun suunnitelmissa on kirkkohäät. Joku on saanut kutsun kummin tehtävään, mikä edellyttää rippikoulua ja konfirmaatiota. Joku taas etsii elämänsä suuntaa ja tarkoitusta. Rippikoulu onkin hyvä mahdollisuus punnita elämän arvoja ja valintoja.

Useimmiten rippikoulu päättyy konfirmaatioon, mutta rippikoulun voit myös käydä tulematta konfirmoiduksi. Aikuisrippikoulu ei maksa mitään. Sen laajuus on noin 20 tuntia.

Jos olet kiinnostunut käymään rippikoulun, otathan yhteyttä kirkkoherranvirastoon haaga.srk@evl.fi, p. 09 2340 3200.

Tietoa kirkkoon liittymisestä