25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Vapaaehtoiset

05.07.2017, 13:42

Mikaelin seurakunta on elävä yhteisö, jossa on tilaa ihmisten omalle toiminnalle ja olemiselle.
Lähimmäisenrakkaus, vastuu toinen toistemme parhaasta, kuuluu kaikille!

>

Mikaelin seurakunnan vapaaehtoisia vastuunkantajia kevätretkellä Korpirauhassa keväällä 2016.

Miksi vapaaehtoiseksi?

Kirkon ja Mikaelin seurakunnan jäseninä saamme nauttia kristillisestä huolenpidosta, mutta meitä kutsutaan myös huolehtimaan toinen toisistamme. Luonteva väylä siihen on seurakunnan vapaaehtoistoiminta. Se tukee jokaisen kutsumusta kristittynä ja avaa uusia yhteyksiä seurakuntaan ja lähimmäisiin.

Mitä minä voisin tehdä?

Tarjolla on monenlaisia tehtäviä ja jokaiselle halukkaalle pyritään löytämään mieluisaa tekemistä. Voit myös ehdottaa uusia tehtäviä oman osaamisesi ja ideoittesi pohjalta ja vaikuttaa siihen, millainen on sinun toiveittesi kirkko!

Seurakuntalaisia tarvitaan esimerkiksi

- diakoniseen lähimmäispalveluun, jossa sitoudutaan ystäväksi ja tukijaksi esimerkiksi vanhukselle, mielenterveyskuntoutujalle, perheelle tai maahanmuuttajalle.

- tekemään yhteisiä ruokailuja tai pitämään kahvilaa kirkolla ja erilaisissa tapahtumissa

- varainkeruuseen esimerkiksi lähetystyön tai Yhteisvastuun hyväksi

- jumalanpalveluksen toteuttamiseen tekstinlukijoina, kolehdinkantajina, ehtoollisenjakajina ym.

Millä lahjoillasi sinä voisit rikastuttaa seurakuntamme elämää?

Miten pääsen mukaan?
>

Klikkaa kuvaa ja tutustu Mikaelin seurakunnassa oleviin tehtäviin Väyliä Vapaaehtoisuuteen -esitteestä (pdf) ja ilmoita kiinnostuksesi tehtävästä vastaavalle yhteyshenkilölle!

Liity class=" "
target="_blank">Helsingin Mikaelin vapaaehtoiset
- ryhmään Facebookissa!
Sieltä löydät ajankohtaisia juttuja yhdessä toimimisesta ja osallisuudesta kirkossa. Ryhmään ovat tervetulleita kaikki vapaaehtoiseksi itsensä mieltävät tai seurakunnassa toimimisesta muuten vain kiinnostuneet.

>

Selaa Helsingin seurakunnissa tarjolla olevia vapaaehtoistehtäviä
target="_blank">Vapaaehtoistyö.fi
-sivustolla