23.04. Onneksi olkoon: Jyrki, Yrjö, Jyri, Jori, Jiri, Yrjänä | Palaute

Oulunkylän kirkon kirkkosali

20.09.2023, 11:02

Perustietoja

Oulunkylän kirkko on Oulunkylän seurakunnan käytössä. Kirkon jäsenille tilan vuokraaminen on ilmaista.

Kirkkosaliin mahtuu noin 160 henkeä, erityisjärjestelyissä enemmänkin. Kirkkosalin tuolit voi sijoitella eri tavoin tai jatkaa tilaa seurakuntasaliin, avaamalla tilojen välisen seinäkkeen.

Yksityiskohtia kirkkosalista

Kirkon mäntypuinen alttariveistos, kuvanveistäjä Raimo Heinon Minä se olen vuodelta 1972, herätti paljon keskustelua. Veistoksen aiheena on Jeesuksen vangitseminen Getsemanessa. Ehtoollisvälineet ovat muotoilija ja kuvanveistäjä Tapio Wirkkalan, kupariset ja pellavaiset alttaritekstiilit tekstiilitaiteilija Lea Thil-Junnilan.

Kirkon urut on suunnitellut seurakunnan silloinen urkuri Matti Rindell ja rakentanut Kangasalan urkutehdas. Äänikertoja on 32. Kirkon kelloja on kolme, ja ne on valmistettu Saksassa. Kirkossa on myös cembalo sekä Steinway & Sons -konserttiflyygeli.

Tilavuokra

Tilat ovat ilmaisia kirkon jäsenille kirkollisissa toimituksissa.

Kirkkoon kuulumattomien tilavuokrat:

• Kirkkosali: siunaus arkipäivisin (ti–pe) 360 €, lauantaisin 570 €.
  • Seurakuntasali/muu juhlatila: muistotilaisuus 100 € / max. 6 tuntia. Ylimeneviltä tunneilta 50 € / alkava tunti.
  • Alle 18-vuotiaan lapsen siunauksessa ja muistotilaisuudessa ei peritä tilavuokraa riippumatta jäsenyydestä.
  • Vihkiminen/häät: Jos vihkipari kuuluu toiseen kirkkokuntaan ja vihkijä kyseisestä kirkkokunnasta, noudatamme nk. ekumeenisen vieraanvaraisuuden periaatetta. Tilasta ei veloiteta vuokraa 1 h osalta. Ylimeneviltä tunneilta 50 €/alkava tunti. Suntio on paikalla, mutta vihkipari vastaa itse musiikista. Juhlatilasta peritään tuntiperusteinen vuokra (50€/tunti)
  • Siviilivihkimisiä ei toimiteta seurakunnan kirkoissa.
  • Lisätietoja seurakunnan tilavuokrista.