20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Koko Helsinki

Materiaaleja koulujen opettajille

21.10.2020, 10:59
Helsingin seurakuntayhtymän kasvatuksen asiantuntijat ovat olleet mukana yhteistyöhankkeissa, joissa on tuotettu sähköistä materiaalia alaluokkien opetukseen.

Kolmasluokkalaiset Engelin jalanjäljille

Tarjoamme kaikille Helsingin 3-luokkalaisille maksuttoman Engelin jalanjäljissä -tapahtuman Helsingin Tuomiokirkossa viikolla 11 (15-19.3 2021). Esittelemme Helsingin tunnetuinta nähtävyyttä ja tutustutamme oppilaat kotikaupunkinsa historiaan ja nykypäivään. Lue tältä sivulta lisää ja ilmoittaudu mukaan!

Veteraanien perintö

Veteraanien perintö -opetuspaketti käsittelee suomalaisten talvi- ja jatkosodassa taistelleiden sotaveteraanien kokemuksia. Materiaaleja voi käyttää oppitunneilla tai päivänavauksissa esimerkiksi sopivina merkki- tai juhlapäivinä:

• 13.3. Talvisodan päättymispäivä
  • 27.4. Kansallinen veteraanipäivä
  • Toukokuun kolmas sunnuntai: Kaatuneitten muistopäivä
  • 4.9. Jatkosodan päättymispäivä
  • 30.11. Talvisodan alkamispäivä
  • 6.12. Itsenäisyyspäivä

Mämmi

Animaatiohahmo Mämmi tutustuttaa kouluikäisiä iloisiin tai jännittäviin tilanteisiin. Videoilta näet, miten Mämmillä on samanlaisia iloja ja murheita kuin oikeassa maailmassa elävillä ikätovereillaan.

Tähän on linkitetty videoita, joissa on opettajille suunnatut ohjeet, miten eri aiheista voi keskustella koulussa.