24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute
Koko Helsinki

Hyvä tietää Vuosaaren seurakunnan tiloja käytettäessä

Vuosaaren seurakunta

20.02.2024, 18:58
Toivotamme teidät lämpimästi tervetulleeksi Vuosaaren seurakunnan tiloihin! Seurakunta iloitsee siitä, että voi kulkea kanssanne mukana elämän tärkeissä kohdissa.
kuvan edustalla paljon kahvikuppeja, nainen asettelee kakkupaloja lautasille kuvan taustalla. Keväiset, iloiset värit kuvassa

Olemme koonneet tähän muutamia pieniä käytännön vinkkejä ja ohjeita joiden avulla juhlat seurakunnan tiloissa sujuvat mutkattomammin.

Tervetuloa meille! Iloitsemme että saamme kulkea mukananne elämän tärkeissä kohdissa.

Valmisteluaika ennen tilaisuutta

Valmisteluaikaa ennen tilaisuutta varataan yksi tunti. Jos tilaisuuteen liittyy erityisiä järjestelyitä, on lisäajasta sovittava etukäteen.

Mitä saat seurakunnalta käyttöösi, mitä kannattaa tuoda itse

Seurakunnalta saat käyttöösi astiaston, kynttilänjalat, maljakot sekä yhdeb pöytäliinan kaste-, lahja- tai muistopöydälle veloituksetta. Halutessasi voit tuoda itse pöytäliinat muille pöydille. Varauduthan hankkimaan itse koristelutarvikkeet, kuten kynttilät, kukat ja servietit.

Käytössä on Moccamaster keitin, jolla keittää kerralla 20 kuppia kahvia. Otathan mukaan omat kahvit- ja suodatinpussit (koko 1x4). Muistathan myös tarjoilussa usein tarvittavat pienet oheiset, kuten kahvin, teen, maidon, kerman, sokerin, mehun ja lautasliinat.

Valmiit tarjoilut ja ruoat voi lämmittää keittiössä, mutta ruoan valmistus ei ole mahdollista.

Suntio apuna?

Juhlapäivänä paikalla on usein suntio, joka opastaa tarvittaessa laitteiden käytössä muiden tehtäviensä lomassa. Suntion paikallaolo kannattaa varmistaa kuitenkin vielä etukäteen.

Tarjottavat jo ennen juhlapäivää seurakunnan kylmiöön?

Jos tarjoiluja tai leivonnaisia on tarpeen tuoda jo ennen juhlapäivää seurakunnan kylmiöön, tiedustele hyvissä ajoin suntiolta mahdollisuutta tähän.

Käsihygienia ja kierrätys

Muistathan käsihygienian. Pese kädet keittiöön tullessa ja lähtiessä, sekä riittävän usein näiden välilläkin – turvaat näin omaa ja lähimmäisesi terveyttä.

Keittiöissämme on varattu erilliset astiat sekajätteille ja biojätteille. Kierrätämme myös kartonkia, lasia ja metallia. Suntiot neuvovat näissäkin asioissa mielellään.

Tilojen muuntelu ja loppujärjestelyt

Seurakuntasalien kalustusta voi muutella tarpeen mukaan, mutta juhlan päätteeksi pyydämme siirtämään ne takaisin paikoilleen.

Varaudu tilaisuuden jälkeen loppujärjestelyihin, esim. tiskaus, pöytien siistiminen, kalusteiden siirtäminen takaisin paikoilleen.

Alkoholitarjoilu

Seurakunnan tiloissa voidaan kohottaa onnittelumalja. Muu alkoholitarjoilu ei ole sallittua.

Kastemekko lainaksi

Kastetilaisuutta varten lainaamme maksutta kastemekkoa. Jos kaste on muualla kuin seurakunnan tiloissa, pyydämme 50e pantin jonka saa takaisin palautettuaan kastemekon.