25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Hertsikan seurakunnan riparit

11.02.2019, 16:40
Kaiken rippikoulutiedon löydät kootusti osoitteesta https://lapyska.com/rippikoulu/
Glada ungdomar på skriftskola.

Ripari eli rippikoulu on evankelis-luterilaisen kirkon kasteopetusta ja sen voi käydä, vaikkei kuuluisi kirkkoon. Se on ainutlaatuinen matka, jolla tutustutaan kirkkoon, omaan itseen ja elämän syvimpiin salaisuuksiin. Riparilla pohditaan elämän suuria kysymyksiä.

Riparille ilmoittaudutaan lokakuussa. Rippikoulu alkaa tammikuussa ja päättyy kesän konfirmaatioon. Kevätjaksolla tutustutaan omaan ripariryhmään, seurakunnan toimintaan ja musiikkiin. Leirijakso on yhdessä olemista ja yhdessä tekemistä. Etsimistä ja löytämistä. Hyviä keskusteluja, uusia ystäviä. Naurua ja joskus kyyneleitä. Se on laulamista ja leikkimistä, hiljentymistä ja saunomista.

Riparin päätösjuhla eli konfirmaatio antaa oikeuden toimia kummina, osallistua itsenäisesti ehtoolliselle sekä asettua ehdokkaaksi 18-vuotiaana seurakuntavaaleissa. Riparin käyminen on myös kirkkohäiden edellytys.

Ripariin liittyvät yleiset tiedustelut kannattaa osoittaa riparipappi Jyrki Keinäselle: jyrki.keinanen@evl.fi / 050 380 3004.

Kaiken rippikoulutiedon löydät kootusti TÄÄLTÄ!