24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute

Frivilligarbete i församlingarna

17.04.2018, 13:45
‍Att vara en församling är inte endast att sitta på en kyrkobänk.

Petrus outreach

I Petrus församling vill vi konkret göra någons livskvalitet bättre. Ifall du vill vara med i något av våra projekt ta kontakt till kansliet per telefon på 09 2340 7100 eller per mail kansliet eller till rebecka.bjork@evl.fi.

Johannes flyktingarbete

Under några år har en större mängd mänskor på flykt kommit till Finland än vi är vana med, det här har väckt reaktioner av olika slag. En glädjande stor del av Finländarna har visat stor hjälpvilja och äkta talkoanda. Många har velat göra en insats för de asylsökande – både frivilliga och medlemmar i Johannes församlings församlingsråd. Mera info här.

Matteus stickklubb och besöksvänner

I Matteus församling finns många slags insatsmöjligheter:

• Sticka babykoltar med stickklubben.
  • Besöksvänner går och hälsar på till äldreboende.
  • En engångsinsats; kom och hjälpa till på kaffe på plattan (ordnas 1gg/mån) vi behöver praktisk hjälp med kaffeservering, att möta mänskor etc.

Kontakta gärna diakonissan Carita Riitakorpi (09) 2340 7328 / carita.riitakorpi@evl.fi för mera info.