24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute

Apua ja tukea erilaisiin elämäntilanteisiin

24.05.2019, 16:36
Seurakunta on tukenasi elämän haasteissa ja kriiseissä. Lue tukimuodoista näiltä sivuilta ja ota rohkeasti yhteyttä!
nuori poika ja vanhus kahvipöydässä

Joskus elämässä tulee kohdalle sellaisia asioita, joihin ei ole varautunut: taloudellisia vaikeuksia, säröjä ihmissuhteissa, sairautta, yksinäisyyttä, hengellistä hätää. Sinun ei tarvitse jäädä yksin asioittesi kanssa. Tarjoamme maksutonta ja luottamuksellista apua. Tukimuodot ovat avoimia kaikille seurakunnan alueella asuville.

Keskusteluapua ja taloudellista tukea

Kriiseistä ja elämän haasteista auttaa selviytymään, kun on joku, jolle puhua. Seurakunnan papit ja diakoniatyöntekijät ovat sinua varten, kun haluat keskustella elämäntilanteestasi, ihmissuhteista tai sinua mietityttävistä hengellisistä asioista. Voit ottaa yhteyttä oman alueesi diakoniatyöntekijään keskusteluajan varaamista varten.

Diakoniatyö voi tilanteen vaatiessa myöntää myös pienimuotoista taloudellista apua.

Vertaistukea ja virkistystä

Malmin seurakunnassa toimii vertaisryhmiä mm. mielenterveyskuntoutujille, omaishoitajille, näkövammaisille ja kuuroille. Mielenterveys- ja päihdeongelmaisille järjestetään myös retkiä ja leirejä.

Puolivuosittain käynnistyy läheisensä menettäneille tarkoitettu sururyhmä. Toisinaan järjestetään myös ryhmiä odottaville tai synnyttäneille äideille sekä eri teemojen mukaisia krito- eli kristillisen toipumisen ryhmiä. Uusista alkavista ryhmistä tiedotetaan Malmin seurakunnan nettisivuilla.

Olotilakahviloista löytyy päiväsaikaan leppoisaa seuraa ja mahdollisuus jutella diakoniatyöntekijän kanssa. Diakonia auttaa myös jakamalla leipää ja tarjoamalla joissakin toimipisteissä maksuttoman aterian kerran kuussa.