20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Herttoniemen seurakunnan luottamushenkilöt

11.02.2019, 15:49
Seurakuntaneuvosto on seurakunnan hallintoa hoitava toimielin. Seurakuntaneuvosto johtaa osaltaan seurakunnan toimintaa ja edistää sen hengellistä elämää. Se päättää niiden varojen käytöstä, jotka seurakunnalle osoitetaan seurakuntayhtymän talousarviossa.

Seurakuntaneuvoston jäsenet ovat luottamushenkilöitä, jotka valitaan seurakuntavaaleilla 4 vuodeksi kerrallaan. Seurakuntaneuvoston jäsenmäärä määräytyy seurakunnan väkiluvun perusteella. Herttoniemen seurakuntaneuvostossa on 14 vaaleilla valittua jäsenä. Nykyisen seurakuntaneuvoston toimikausi on 2019-2022.

Herttoniemen seurakunnan missio, visio ja arvot

Missio

Seurakunta julistaa Kristusta, kutsuu uskoon, joka antaa kestävän perustan elämässä ja toivon kuolemassa sekä kannustaa rakkauteen.

Visio

Seurakunta palvelee entistä paremmin alueellaan asuvia. Ihmiset löytävät paikkansa kirkkopiirien ja koko seurakunnan yhteydestä. Yhä useammat uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan. Kristillinen rakkaus seurakuntalaisissa luo yhteyttä ja halua huolehtia apua tarvitsevista.

Arvot

Sanomakeskeisyys, alueellisuus- ja yhteisöllisyys, erilaisuuden hyväksyminen, rakkaus ja ajassa eläminen.