16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute
Alppilan kirkko

Ratikka-ajelua ja muuta riemukasta lapsiperheille

27.03.2017, 17:52 /  päivitetty 27.03.2017, 18:22

Maanantaista 3. huhtikuuta alkaen juhlitaan Alppilassa kirkon kuusikymppisiä. Alppilan kirkon vapaaehtoiset ovat miettineet monipuolista ohjelmaa erityisesti lapsiperheille.

- Torstaina on mahdollista syödä yhteisöllisesti Alppilan kirkon iltaruokailussa. Perjantaina ajellaan museoratikalla ja lauantaina Satu Sopanen ja Tuttiorkesteri ilahduttavat perheen pienimpiä. Viikko huipentuu juhlamessuun, jossa piispa Irja Askola ja kirkkoherra Teemu Laajasalo jakavat ilosanomaa. Tule mukaan!", Alppilan kirkon toiminnanjohtaja Petri Patronen kutsuu.

Sadat ihmiset elävät Alppilan kirkolla arkea ja juhlaa joka viikko. Eri
ikäisiä ihmisiä kokoavat yhteen Lasten perjantait, tiistain perhekerhot
ja muskarit, ikäihmisten Päiväkansa 60 +, Sateenkaarimessu sekä
sunnuntaisin eri kansallisuuksien messut.

Synttäritapahtumat ovat vapaaehtoisten suunnittelemia, pääosin ilmaisia ja kaikille avoimia. Tässä tärpit lapsiperheille:

Museoratikka kyyditsee lapsiperheitä Alppilan kirkolta Kallioon ja takaisin perjantaina 7.4. kello 10–12. Koska paikkoja on rajoitetusti, vaunuun päästäkseen täytyy ilmoittautua 3.4. mennessä Ninalle, p. 09 2340 3634.

Lapsiperheiden juhlabrunssilla tarjoillaan juhlan kunniaksi kolmen ruokalajin brunssi 8.4. kello 13 alueen lapsiperheille. Mukaan mahtuu 60 ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Ilmoittautumiset: alppilankirkonbrunssi@gmail.com tai p. 050 363 9575.

Hyvä meininki jatkuu brunssin jälkeen Satu Sopasen ja Tuttiorkesterin iloisten laulujen parissa. Konserttiin lauantaina 8.4. kello 15 on vapaa pääsy.

Muskaria ja iltaruokaa eurolla

Tiistaiolohuoneessa hyristään ja keinutellaan pienokaista koko perheen avoimessa muskarissa tiistaina 4.4 kello 10 ja 10.30. Juhlaa jatketaan perhekerhossa kello 13 asti.

Vapaaehtoisten valmistamaa euron hintaista kasviskeittoa saa torstaina 6.4. kello 16–19. Tule yksin, perheen tai ystävien kanssa. Voit jatkaa iltaa viettämällä kaikenikäisten Virvon varvon -iltamessua kello 18. Messun toimittavat muusikko Kaisa Valve, lastenohjaaja Tuulikki Karu ja pappi Pauliina Lindfors.

Lapsiarkki tarjoaa yhden vanhemman perheille omaa aikaa aikuiselle ja mukavaa toimintaa lapsille lauantaina 8.4. kello 10–13. Päivän päätteeksi koko perhe saa syödä maksuttoman brunssilounaan. Lapsiparkki on avoinna myös lauantaina 6.5. ja 10.6. Ilmoittautumiset: mari.mattsson@evl.fi tai p. 050 380 3285.

Alppilan kirkon messu päättää 60-vuotisjuhlallisuudet sunnuntaina 9.4. kello 13. Messussa on mukana piispa Irja Askola, liturgina kirkon toiminnanjohtaja Petri Patronen ja siellä saarnaa kirkkoherra Teemu Laajasalo. Musiikista vastaavat kanttori Vivika Oksanen, Dagmar Ounap ja Salonkikuoro.